Förskolor

Förskola som barnomsorg
är för barn som är 1 till 5 år gamla.
Det är även för barn som går i skolan
men inte kan vara hemma själva innan eller efter skolan.

 

I Skövde kommun finns det mer än 30 förskolor.

 

Några av de förskolorna har avdelningar
för barn med särskilda behov.
Som till exempel avdelningar för barn med
hörselskador eller allergier.

 

De flesta förskolorna i Skövde kommun är öppna
från klockan 06.00 till 18.30 på måndagar till fredagar.

 

Förskolan Nyckelpigan har öppet varje dag
på både dagen och natten.
Nyckelpigan är bara stängd på storhelger
som påsk och midsommar samt jul och nyår.

 

Klicka på länken under
för att se alla förskolor i Skövde kommun.

 

Förskolor i Skövde kommun.extern länk

Foto: Mattias Nilsson/Skövde kommun

Barn som leker.