Kommunfullmäktige i Skövde

De partier som flest personer väljer i Skövde

får platser i kommunfullmäktige för sina politiker.

 

Kommunfullmäktige i Skövde har plats för 61 politiker.

Kommunfullmäktige träffas i stadshuset nio eller tio gånger om året.

 

När kommunfullmäktige träffas får

vem som helst komma och lyssna.

Du kan också se mötet på TV eller

på kommunens webbplats: www.skovde.se

Sidan är inte lättläst.

 

Kommunfullmäktige bestämmer i viktiga frågor.

En viktig fråga kan vara hur mycket pengar

kommunen ska satsa på skolor eller gator.

 

Kommunfullmäktiges ordförande heter Conny Brännberg.

Han är en politiker som hör till partiet Kristdemokraterna.

 

Partiernas platser i kommunfullmäktige:

Centerpartiet har 6 platser

Kristdemokraterna har 3 platser

Liberalerna har 5 platser

Miljöpartiet har 4 platser

Moderaterna har 15 platser

Socialdemokraterna har 20 platser

Sverigedemokraterna har 6 platser

Vänsterpartiet har 2 platser

 

Nedanför hittar du en länk till politikerna i kommunfullmäktige.

Där finns deras namn, e-postadresser och telefonnummer.

Sidan öppnas i nytt fönster och är inte lättläst.

Om du vill komma tillbaka till denna sida stänger du

det nya fönstret genom att klicka i krysset uppe till höger.

 

Politiker i kommunfullmäktige