Skövdes kommunalråd

Vem är kommunalråd?

Skövde kommun har tre kommunalråd.

De är med i kommunstyrelsen.

 

Kommunstyrelsens ordförande heter Katarina Jonsson.

Hon är en politiker som hör till partiet Moderaterna.

 

Kommunstyrelsens förste vice ordförande heter Leif Walterum.

Han är en politiker som hör till partiet Centerpartiet.

 

Kommunstyrelsens andra vice ordförande heter Marie Ekman.

Hon är en politiker som hör till partiet Socialdemokraterna.

 

Vill du veta mer om hur politiken fungerar

kan du ringa till kommunens kontaktcenter. 

Telefonnumret är 0500-49 80 00.