Instrument

Skövde musikskola

Den kommunala musikskolan i Skövde har cirka 900 elever.

 

Här kan du välja mellan många olika

instrument, sång eller kör.

 

När du lärt dig lite mer, får du möjlighet

att vara med i någon ensemble eller orkester.

 

Musikskolan har en elevkonsert varje månad 

där eleverna får framträda inför publik.

 

Du får anmäla dig till musikskolan det år

du fyller åtta år om du vill spela ett instrument.

Det år du fyller elva år kan du

anmäla dig till sånglektioner.

 

Du som vill anmäla ditt barn till musikskolan

kan göra det genom att fylla i ett formulär på vår hemsida.

Klicka här för att komma till formuläret.

Du kan också ringa telefonnummer 0500-49 80 00.