Synpunkter och förslag
Vi vill bli bättre! Har du synpunkter på kommunens service eller tjänster? Hör gärna av dig till oss om du vill lämna ett förslag, framföra ett klagomål eller ge oss beröm.
Dina synpunkter ger oss en chans att chans att utveckla och förbättra kommunens verksamheter och tjänster. Du kan också lämna förslag till våra förtroendevalda genom att skicka in en synpunkt.
Vad är en synpunkt och hur gör jag?
Synpunkter är ett samlingbegrepp för klagomål, beröm eller förslag som kommer in till kommunen.
Oavsett vad det är du vill förmedla till oss så kan du göra det via kontaktformuläret på den här sidan, men det går också bra att kontakta oss på andra sätt, som exempelvis telefon, mejl eller besök.
Hur hanteras en synpunkt?
- Registrering: Synpunkten tas emot via e-post, telefon, webbformulär eller fysiskt brev.
- Handläggning: Kommunen utreder frågan och beslutar om åtgärder.
- Svar till medborgaren: Om synpunkten kräver återkoppling får den som lämnat synpunkten ett svar. Väljer du att vara anonym får du ingen personlig återkoppling.
- Uppföljning: I vissa fall vidtas åtgärder baserat på synpunktens karaktär, exempelvis reparationer eller förändringar i service.
Bra att veta innan du lämnar din synpunkt
Samtliga synpunkter registreras och blir då offentliga handlingar, om de inte innehåller uppgifter som ska sekretesskyddas enligt lag.