Anpassad Gymnasieskola

Anpassad gymnasieskola är för elever
med intellektuell funktionsnedsättning.
På anpassad gymnasieskola finns det
nationella och individuella program.

Nationella program är för att
göra elever redo för att kunna få ett jobb.
Individuella program är olika för varje elev
beroende på vad de behöver och klarar av.

De nationella program
som finns på Gymnasium Skövde är

Administration och handel samt varuhantering.

Fastighet och anläggning samt byggnation.

Hotell och restaurang samt bageri.

De individuella program
som finns på Gymnasium Skövde är

Estetisk verksamhet.

Hem och konsumentkunskap.

Idrott och hälsa.

Individ och samhälle.

Natur och miljö.

Språk och kommunikation.

Klicka på länken under texten
för att få mer information.
Sidan är inte på lättläst.

Anpassad gymnasieskola Skövde kommun.extern länk

Sidan uppdaterades: 26 feb. 2026
Hjälpte informationen på den här sidan dig?