Pema Malmgård

Pema Malmgren blir ny chef för avdelning kultur på sektor medborgare och samhällsutveckling

Pema bor i Falköping och har gedigen ledarerfarenhet, dels från sin nuvarande tjänst som förvaltningschef för Kultur och Fritid i Tidaholms kommun men också från tillförordnade förvaltningschefstjänster inom andra sektorer.

Hon har sin bakgrund inom biblioteks- och informationsvetenskap och har tidigare tjänstgjort inom biblioteksverksamhet både i Skara, Falköping och Skövde.

– Pema är grundad i kulturområdet och har många års erfarenhet som ledare. Hon är också lokalt förankrad i Skaraborg och väl förtrogen med Skövde som plats. Jag ser mycket fram emot att hälsa henne välkommen till Skövde kommun, säger Ramona Nilsson, tf sektorchef, sektor medborgare och samhällsutveckling.

– Jag ser mycket fram emot att fortsätta arbetet med att utveckla kulturutbudet och verksamheterna i Skövde, säger Pema Malmgren.

Pema tillträder sin tjänst första februari 2024.